Två dagar vid havet

Idag är det fredag! En dag som liksom igår varit jättefin! Igår höll jag på få spader pga. strul men det botades av en jättehärlig tur till Skeppsvik. Idag hade jag en hyfsat lugn dag men den slutade också vid havet, vid Strana i Täfteå och i Sillviken.

En mjukglass i Sävar blev det före Skeppsviksfärden och tur var det för herrgården var stängd, men ägarna spelade musik ut över fjärden. Stämningsfullt!

Mormors barmdomshem i Skeppsvik:

Undrar om det finns något samband mellan skylten Ö Kyrkogatan vid vedboden och att mormor och morfar flyttade dit 1959. Jag tror inte det för då bodde inte mammas morfar kvar. Troooor jag.

Morfars far med fru flyttade över gården hit i den högra halvan:

Till vänster på den här bilden:

En man på bron till huset mittemot mormors gårdsplan berättade lite om familjen och han mindes flytten över gården.

Dagens tur till Strana:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0